End the Lockdowns Caucus formed by Representatives from across Canada

In response to the unprecedented mass violations of Canadian’s Charter Rights from government across the country in response to the COVID19 pandemic, a group of current and former elected representatives have come together to form the End the Lockdowns National Caucus.

The caucus is a non-partisan group seeking to provide formal challenges to current COVID19 policies with a specific emphasis on ending governments use of province-wide lockdowns and stay-at-home orders.

All members of the caucus which includes Randy Hillier - MPP, Maxime Bernier - PPC Party Leader, Derek Sloan - MP, Daryl Herlick - Perth East Councillor, and Steve VanLeeuwen - Centre Wellington Councillor, signed the following statement as a means of establishing the caucus. The statement reads as follows:

“We are current and former elected representatives from municipal, provincial, and federal levels of government across Canada, unified in pursuit of the truth, and resolved to ensure there is open, honest, and public debate regarding the COVID-19 government response.

After careful examination and scrutiny of mitigation measures undertaken by all levels of government, it is now evident that the lockdowns cause more harm than the virus and must be brought to an end.

We devote our energy and efforts to the just and compassionate objective of reopening our businesses, schools, places of worship, recreational facilities, along with the full resumption and expansion of efficient medical services. We desire to restore dignity and respect for all Canadians by safeguarding our representative democracy and its institutions, defending our Constitution, personal freedoms and responsibilities, whilst implementing focused protection for the most vulnerable.

We hereby voluntarily sign this agreement on the 2nd day of February, 2021."

The caucus is open to all members, at any level, of representative government and others are encouraged to contact the caucus for more information.

Liberty Coalition Canada has developed into a national network of clergymen, elected officials, small business owners, legal experts, and other concerned citizens. We are pleased to host and support the End the Lockdowns Caucus on our media platforms.

Coalition Liberté Canada:
Le Caucus pour mettre fin aux confinements est mis sur pied par des élus de partout au Canada

​​En réponse aux nombreuses violations sans précédent de la Charte canadienne des droits et libertés par les gouvernements au pays pour réagir à la pandémie de COVID-19, des élus actuels et anciens se sont regroupés pour former le Caucus national pour mettre fin aux confinements.

Le Caucus est un groupe non partisan qui vise à formellement remettre en question les politiques actuelles liées à la COVID-19 en mettant spécifiquement l’accent sur la fin des confinements et des couvre-feu imposés par les gouvernements à l’échelle provinciale.

Tous les membres du Caucus, qui comprend Randy Hillier - MPP, Maxime Bernier - PPC Party Leader, Derek Sloan - MP, Daryl Herlick - Perth East Councillor, and Steve VanLeeuwen - Centre Wellington Councillor, ont signé la déclaration suivante:

« Nous sommes des représentants élus actuels et anciens aux niveaux municipal, provincial et fédéral de partout au Canada, unis dans la recherche de la vérité et résolus à garantir un débat ouvert, honnête et public concernant la réponse des gouvernements à la COVID-19.

Après un examen attentif et minutieux des mesures d'atténuation prises par tous les niveaux de gouvernement, il nous apparaît évident que les confinements causent plus de tort que le virus et que l’on doit y mettre fin.

Nous consacrons notre énergie et nos efforts à l'objectif juste et compatissant de la réouverture de nos entreprises, écoles, lieux de culte, installations de loisirs, ainsi que la reprise complète et l'expansion de services médicaux efficaces. Nous souhaitons restaurer la dignité et le respect de tous les Canadiens en préservant notre démocratie représentative et ses institutions, en défendant notre Constitution, nos libertés individuelles et nos responsabilités, tout en mettant en œuvre une protection ciblée pour les plus vulnérables.

Par la présente, nous signons volontairement cet accord le 2 février 2021.»

Le Caucus est ouvert à tous les élus, de tous les paliers de gouvernement, et nous encourageons les personnes intéressées à nous contacter pour plus de renseignements.

La Coalition Liberté Canada est un réseau national de pasteurs, d’élus, de propriétaires de petites entreprises, d’experts juridiques et d’autres citoyens préoccupés par la situation. Nous sommes heureux d’héberger et d’appuyer le Caucus pour mettre fin aux confinements sur nos plateformes de médias sociaux.

News and Press Releases

STay connected